יבלת כף הרגל (יבלת פלנטרית).

יבלת הנה, למעשה, עור יבש שהגוף מגדל, על מנת להגן על עצמו מלחץ או שפשוף. קוטרה של יבלת נע בין חצי סנטימטר לשלושה סנטימטרים. יבלות מתחלקות ליבלות ויראליות (יבלות שנוצרות מווירוס), וליבלות שנוצרות משפשוף או מלחץ של הנעל על כף הרגל.

יבלת בכף הרגל מתפתחת באזורי לחץ על סוליית כף הרגל, והיא בדרך כלל כואבת. קודם להופעת היבלת מופיעה, לרוב, שלפוחית נוזלית.

היבלת מופיעה כסוג של הגנה על אזור הלחץ בכף הרגל; לכן, חשוב לנעול נעל מתאימה עם מדרסים בהתאמה אישית, המחלקים את העומס בכף הרגל ומונעים לחץ נקודתי.

יבלות עשויות להופיע אצל האוכלוסיות הבאות:

א. יבלות אצל חיילים – חיילים הנמצאים במצב של פעילות ספורטיבית מרובה, שנועלים נעליים שאינן מותאמות לפעילות זו.

ב. יבלות אצל נשים – נשים שנועלות נעלי עקב צרות, הלוחצות על אזורים בחלקה הקדמי של כף הרגל וגורמות לעומס בכריות כף הרגל.

ג. יבלות אצל ספורטאים – ריצה והליכה, היוצרות לחץ ממושך על כפות הרגליים, עשויות להוביל להתפתחות של יבלת.

ד. ציבור אשר עבודתו מצריכה עמידה/הליכה – עמידה או הליכה ממושכות יוצרות לחץ מתמשך על אזור מסוים בכף הרגל וכך נוצרת יבלת.

ה. כלל הציבור – בעיות אורתופדיות כגון: אצבע פטיש, מטטרסלגיה, התנוונות כריות השומן בכריות כף הרגל, הלוס ריגידוס, מורטון ניורמה, צניחת עצמות ועוד.
בעיות אלו גורמות לעתים לכאבים בכף הרגל, אך גם עלולות ליצור יבלת וזאת עקב שינוי מנח כף הרגל, שלא נתון לשליטתנו.

דרכי הטיפול ביבלות

1. ראשית, יש לאבחן האם מדובר ביבלת וראלית או יבלת לחץ (יבלת מסמר), מאחר ולכל אחת מהן קיים טיפול שונה. המומחיות שלנו הנה לאבחן את מקור הבעיה ולהתאים לה פתרון הולם.

2. עם הופעת היבלת, יש לאפשר לרגל לנוח ממאמץ יתר. אם מנוחה איננה מתאפשרת, יש לשים על היבלת פלסטר או מגן סיליקון, על מנת למנוע שפשוף נוסף.

3. חשוב לשמור על היגיינה גבוהה בכפות הרגליים למניעת זיהומים חוזרים ונשנים.

4. פתרון נוסף להופעת היבלת יכול להתבצע ע"י שימוש במדרס מתאים (במידת גבס), אשר ימנע לחץ על האזור הבעייתי ויחלק את העומס על כף הרגל בצורה נכונה. המדרס ימנע את הישנות היבלת בעתיד, ובנוסף יספק נוחות בזמן עמידה, הליכה וריצה. מדרסים המיועדים לטיפול ביבלת אינם מדרסים סטנדרטיים ונדרשת מיומנות גבוהה בייצורם, על מנת למנוע היווצרות נקודות לחץ. חשוב לזכור כי מדרסים סטנדרטיים אינם מתאימים לטיפול ביבלת. ( מחירי מדרסים )

5. טיפול ביבלת ו/או הסרתה ע”י מטפלים, בעלי ניסיון רב בתחום, אשר יגיעו לשורש היבלת וילוו את הטיפול בחומרים פעילים; בטכניקה ובמכשור מתקדם, שצפויים לגדוע את שורש היבלת. בחלק גדול מהמקרים הטיפול עשוי לספק הקלה משמעותית ואף לפתור את הבעיה.

6. במכון ישנם עזרים וחומרים שונים, שעשויים להפחית את הכאב הנוצר מהיבלת ואף למנוע את הישנותה.

7. בחירת נעליים מתאימות –  חשוב לבדוק האם הנעל מותאמת לכף הרגל; שאינה לוחצת מידי, שהסוליה חזקה דיה וכי הנעל אינה בלויה. ישנה חשיבות רבה לבחירת נעל נוחה!  מומלץ למדוד נעליים לקניה לפנות ערב, או לאחר הליכה רגלית קצרה. חשוב לדעת כי בזמן פעילות כף הרגל מתרחבת (עקב התרחבות כלי הדם)  ולכן במידה ונרכוש נעלים טרם פעילות,ייווצר מצב שבזמן פעילות, כשכף הרגל תתרחב, נרגיש אי נוחות, שעלולה לגרום להיווצרות יבלת.

ניתן להגיע לפגישת ייעוץ, ללא עלות, ולהבין כיצד ניתן לטפל ביבלת. ישנן מספר שיטות ועזרים שונים, אשר יכולים לפתור את הבעיה. נדרש לבדוק מהי השיטה המתאימה לך.

במכון ניתן לבצע סריקה ממוחשבת של כף הרגל ללא עלות.