עור יבש או פטריה? כיצד נוצרת פטריה בכף הרגל? וכיצד מזהים אותה?

חשוב להבחין בין עור קשה, הנוצר מעומס על כף הרגל, לבין עור יבש וקשקשי. עור יבש הוא אחת התוצאות של הפטרייה, ש"יושבת" על העור. במרבית המקרים בהם מופיע עור יבש וסדוק בעקב כף הרגל, מדובר בפטרייה בכף הרגל, המצריכה טיפול. אנשים רבים נוהגים לנסות לפתור בעיה זו באמצעות מריחה של קרם רגליים.

איך נוצרות פטריות ברגליים?

הסיבה העיקרית לפטריות ברגליים הנה הלחות הנוצרת בכף הרגל. הלחות נגרמת בעיקר מרגליים שאינן מאווררות ומרגליים שמזיעות יתר על המידה. אם נקפיד ללכת עם גרב כותנה איכותית, הסופחת את רוב הלחות במהלך היום, נוכל למנוע את מרבית הבעיות. כמו כן, קרמים שאינם טיפוליים, כגון קרם לחות, עלולים לגרום לנזק רב. על מנת לפתור את הבעיה, חשוב להתמיד בטיפול יומיומי, וזאת על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

איך נראות פטריות ברגליים?

ישנה פטרת, המזוהה כאקזמה, שנמצאת לרוב בין אצבעות הרגלים. פטריות יכולות להיראות גם כשלפוחיות על העור, עור אדמומי (עקב הגרד), עור יבש וקשקשי (עם או בלי סדקים) או כפצע מוגלתי. עור יבש מתלווה לפטרייה, הגורמת להתעבות העור. במקרה זה העור מתחיל להתקשות ואף יכול להיסדק. במקרים הפחות קשים של פטריות ברגליים ניתן יהיה לראות עור קשקשי.

הטיפול הנדרש

ראשית, הקפדה ושמירה על היגיינה של כף הרגל! בנוסף, פדיקור רפואי, על ידי פדיקוריסטית מנוסה, אשר תסיר את העור היבש מכף הרגל, תאבחן את סוג הפטרת ותתאים קרם להמשך טיפול בבית. הקפדה על טיפול רציף תבטיח את היעלמות הפטרת.