טיפים לשמירה על כף הרגל

1. יש לשמור בקפדנות על ניקיון והגיינה של כפות הרגליים. חשוב מאוד לרחוץ את הרגליים עם סבון, לנגב בקפדנות ולדאוג לייבוש מלא של כף הרגל. בנוסף, יש להעניק טיפול מיוחד לאיזור שבין האצבעות, המשמש מעין חממה לחיידקים.

2. חשוב מאוד להשתמש בגרבי כותנה, על מנת שיספגו את הלחות וימנעו שפשוף של כף הרגל, העלול ליצור יבלות, פטרת ציפורניים, פטרת בכף הרגל ואגזמה. כמו כן, חשוב להחליף את הגרביים  מדי יום ולהשליך לפח גרביים בלויות .

3. יש לגזור את הציפורניים בקצוות בצורה ישרה ולא במעוגל, על מנת למנוע היווצרות של ציפורן חודרנית.

4. נעלים נוחות עשויות למנוע בעיות רבות – נעל, אשר לוחצת על הרגל, עלולה לגרום ליבלת ולמנוע מהציפורן לגדול באופן חופשי. כמו כן, רצוי להשתמש בספריי אנטי בקטריאלי לנעליים לצורך חיטוי ושמירה על סביבה הגיינית.

5. יש להשתמש בטלק מתאים לכף הרגל. טלק לא מתאים סופח לחות ולא מאפשר לה להתנדף וכן יוצר גבשושיות בעת הזעה.

6. ריח חריף במיוחד בכף הרגל עשוי להצביע על פטרת רגליים או על אקזמה, אשר דורשים טיפול מיידי.

7.  יבלת (מכאנית) נוצרת בדרך כלל כתוצאה מלחץ נקודתי ממושך ואי חלוקה שווה של העומס בכף  הרגל; היבלת היא, למעשה, התעבות של העור לצורך הגנה על עצמו. על כן, נדרש לבדוק את סיבת הופעת היבלת ואת הדרך בה ניתן למנוע את הישנותה (פדיקור רפואי ומדרסים איכותיים יכולים להיות פתרון מושלם לבעיה) . קיימת יבלת ויראלית שניתן להסיר בצריבה ע"י רופא עור.

 8. תזונה נכונה, אשר כוללת חלבונים ועשירה בסידן, ברזל וויטמין B תסייע בשמירה על בריאות הציפורניים.

9. עיסוי טוב בכף הרגל יעיל מאוד למחזור הדם ולחילוף חומרים ברקמות וכן להרגעת מתח וכאבים.

10. סדקים בעור כף הרגל צוברים בתוכם בקטריות ויכולות ליצור סוג של פטריה בכף הרגל, לכן, חשוב מאוד להקפיד על טיפולי פדיקור סדירים לצורך שמירה ותחזוקה שוטפת של כף הרגל.

11. עור יבש היא אחת התוצאות של הפטרייה, שיושבת על העור. פטריות יכולות להיראות גם כשלפוחיות על העור – חשוב מאוד לזהות את הפטריה ולטפל בה בזמן ע"י פדיקור רפואי ומשחה טיפולית מתאימה.